Betöltés...
 

oregional blog

HipChat - Beállítások, tippek

oregional Péntek Május 27, 2016

HipChat beállítások

A HipChat főleg a csapatokról szól, de legalább annyira az egyénekről is. Egy olyan alkalmazást, amit kommunikációra használnak egész nap, a magáénak kell éreznie minden felhasználónak.

Az Atlassian minden HipChat frissítéssel újabb beállításokat ad a programhoz (például szobánként beállítható értesítések, sötét mód, avatárok, stb), ezek segítségével egyre jobban testreszabható a felhasználói élmény.

Ebben a posztban röviden áttekintjük a jelenleg (2016. május) elérhető beállítási lehetőségeket.

A nyelvi beállításokról

Mielőtt belevágnánk a beállításokba, pár mondat a felhasználói felület fordításáról. A felhőben futó alkalmazás felhasználói felületének nyelvét sajnos továbbra sem lehet állítani, így egyelőre meg kell békélni az angol felülettel.

Mivel az Atlassian a HipChat kapcsán is megtartotta jó szokását a felhasználói felület tisztán tartása kapcsán, így minimális az angolul látható rész, ezért elfogadható kompromisszum, és minimális felhasználói oktatást igényel.

A fordítási lehetőségek alakulásáról a kapcsolódó FAQ nyújt információt itt: https://confluence.atlassian.com/hc/hipchat-server-faq-702714980.html

Alapbeállítások

A HipChat beállításoknak két fő csoportja van:

  • a felhasználói fiók beállításai
  • az alkalmazáson belüli beállítások

A beállítások eléréshez a jobb felső sarokban található avatárra kell kattintatni a webes és az asztali alkalmazásban egyaránt.

HipChat Settings
 


A felugró menüben a felhasználói névre vagy a Settings (Beállítások) menüpontra kattintva lehet elérni a különféle beállításokat.

Felhasználói fiók beállításai

Kezdjük a felhasználói fiókod beállításaival (Elérése mégegyszer: kattintás a jobb felső sarokban az avatárra, majd a felugró menüben a felhasználói névre).

Profilbeállítások

A következőket javasoljuk beállítani a Profile (Profil) fülön

Avatár hozzáadása: Adj hozzá egy képet magadról (vagy a kutyusodról, a macskádról, bármiről), hogy csapattársaid gyorsan felismerhessenek.

Említési név beállítása (@mention name): Így fognak megszólítani téged az emberek a beszélgetések során. Add meg a saját neved, egy becenevet vagy valami butaságot – a tiéd a választás.

Ellenőrizd a nevedet, a beosztásodat és az időzónádat: Valószínűleg beállítottad ezeket, miközben regisztráltál a HipChat-be, de érdemes ellenőrizni, és megbizonyosodni arról, hogy minden úgy van beállítva, ahogy szeretnéd.
 

Értesítések (Notifications)

Az Out-of-app értesítések (olyan értesítések, amiket akkor kapsz, ha nem vagy bejelentkezve a HipChat-be) beállítását a Notifications (Értesítések) fülön lehet elvégezni a bal oldalon. Itt választhatod ki, hogy milyen értesítéseket akarsz kapni, ha épp nem vagy belépve a HipChat alkalmazásba.

Először győződj meg arról, hogy a HipChat be van kapcsolva a mobil eszközödön. Így ráhagyatkozhatsz a mobilértesítésekre az e-mail értesítések helyett.

Sok különböző alkalom lehet, amikor értesítéseket akarsz kapni, válaszd ki a számodra fontos eseményeket. Például lehet, hogy tudni akarod, ha valaki privát üzenetet küldött neked, vagy azt, ha @megemlítenek téged.

Minden opció beállítható e-mailre vagy mobilra. Nem akarod, hogy a HipChat e-maileket küldjön? Csak vedd ki a pipát minden négyzetből az Email szó alatt.

Általános (general) beállítások

A profil és és az out-of-app értesítéseket beállítása után jöhetnek az alkalmazáson belüli beállítások. 

Kattints az avatárodra a webes- vagy az asztali alkalmazásodban, és kattints a Settings-re (Beállításokra). Innen be fogod tudni állítania general (általános), appearence (megjelenési) és notification (értesítési) beállításaidat.

Show joined/left rooms:  Olyan szobák megjelenítése, amelyekhez csatlakoztál, vagy amelyeket elhagytál. Néha fontos tudni, hogy az emberek mikor lépnek be egy szobába, vagy mikor hagyják el azt, míg máskor ezek az információk átveszik a hatalmat a csevegés feed-je felett. Ezzel a beállítással kiválaszthatod, hogy ezek az üzenetek megjelenjenek-e vagy sem.

Display time in 24-hour format: Az idő megjelenítése 24 órás formátumban. Attól függően, hogy honnan származol, és hogyan dolgozol, különböző formátumban akarod látni az időt.

Hide .gifs by default: A .gif kiterjesztésű képek alapértelmezett elrejtése. Az emberek szeretnek .gif-eket megosztani, de ez nem mindig jelenti azt, hogy látni akarod azokat. Itt beállíthatod, hogy a .gif-ek automatikusan elrejtésre kerüljenek.

Hide inline previews by default: A linkek előnézetének alapértelmezett elrejtése. A HipChat automatikusan megjeleníti a linkek előnézetét. Ha ez nem izgatja a fantáziádat, csak válaszd ezt a beállítást.

Turn emoticons into images: Hangulatjelek átváltoztatása képekké. Amikor bármely felhasználó begépel egy hangulatjelet (pl.: (awesome)), egy képként megjelenített hangulatjel fog feltűnni a csevegés feed-jében. Nem szereted ezt? Kapcsold ki ezt a beállítást.

Show divider for unread messages: Elválasztó megjelenítése az olvasatlan üzenetek számára. Ha bármikor visszatérsz a HipChat-be, egy elválasztó vonalat fogsz látni, amely pontosan megmutatja, hogy hol hagytad abba legutóbb a csevegést. Ha ez nem tetszik neked, csak vedd ki a pipát a jelölőnégyzetből.

Idle time: A távolléti állapotig eltelt idő. Válaszd ki, hogy mennyi idő teljen el, amíg az állapotod Idle (távollét) lesz.
 

Megjelenési (appearence) beállítások

Ez a te HipChat-ed, úgy kell kinéznie, és olyan hangulatúnak kell lennie, amilyennek te akarod.

Az új megjelenési beállítások segítségével az egyéni ízlésednek megfelelően szabhatod testre a HipChat-et.

Az új témák (Themes) segítségével választhatsz a világos (light) és a sötét (dark) mód között, mert legyünk őszinték, mindkét oldal megvan bennünk.

Szintén be tudod állítani a szövegsűrűséget, a nevek megjelenítésének módját és azt, hogy akarsz-e vagy sem avatárokat.
 

Globális értesítési (notification) beállítások

A Notifications (értesítések) fülön találhatóak a globális értesítési beállítások. Ezek lesznek az alapértelmezettek bármely szoba számára, amelybe a felhasználó belép, vagy amelyet létrehoz.

Az értesítések testre szabhatóak szobánként is (lásd alább).

Először el kell dönteni, hogy milyen "hangos" legyen a csetszoba. Van, aki minden üzenetről szeret értesítést kapni, van, aki csak arról, ha megemlítik.

Szintén válaszd ki, ha értesítéseket akarsz kapni a privát csevegésekről (1-to-1chats).

Utána döntsd el, hogy hogyan akarod megkapni az értesítéseket. Választhatod bármelyik vagy az összes lehetőséget: hang lejátszása, előugró ablak megjelenítése és a dokkoló ikon ugrálása.

Végül bekapcsolhatod vagy kikapcsolhatod az értesítéseket, ha az állapotod Ne zavarjanak-ra (Do Not Disturb) van állítva. Az állapot megváltoztatásához kattints az avatárodra az alkalmazásod jobb felső sarkában.


Értesítések beállítása szobánként

Szintén testre szabhatod az értesítéseket minden olyan szoba számára, amelytől távol vagy. Bármelyik szobában kattints a szürke csengőikonra a jobb felső sarokban, és válassz a loud (hangos), normal vagy quiet (csendes) értesítések között.

Ezekkel a szobánkénti beállításokkal fókuszáltabb munkafolyamatot fogsz átélni, mivel azokra a szobákra fogsz koncentrálni, amik a legfontosabbak számodra.

 

Azt szeretnénk, hogy otthonosan érezd magad a HipChat-ben. Az a néhány perc, amit a neked megfelelő beállítások elvégzésére szánsz, simábbá fogja tenni a munkanapodat, és boldogabb csevegővé fog tenni téged.

 

Jó alkotást!

 

HipChat - Első lépések

oregional Vasárnap Május 15, 2016

 Forrás

Ez a blogbejegyzés az Atlassian HipChat blog következő bejegyzése alapján készült: https://blog.hipchat.com/2016/04/15/new-to-hipchat-3-first-steps-to-get-started

HipChat - Első lépések

Új vagy a HipChat-ben? Isten hozott! A HipChat-et könnyű használni és beállítani, nem kell elolvasni egy csomó unalmas használati útmutatót. Elég elvégezni ezt a három lépést, és máris indulhat a munka.

1. lépés: Szobák létrehozása

A szobák a csoportos csevegés esszenciái. Ezekben történik a csapatmunka, és a hasonló érdeklődési területek köré szerveződő szobák támogatják a szervezeti kultúrát is.

Azt javasoljuk, hogy hozz létre szobákat a csapatoknak, a projekteknek és az érdeklődési területeknek, így a beszélgetések az adott témára fognak összpontosulni. A legjobb az egészben az, hogy korlátlan számú szobát hozhatsz létre korlátlan számú csapattárssal, mindezt teljesen ingyen.

Szoba létrehozása:

Kattints a Create room (Szoba létrehozása) menüpontra a csevegési listádban.
Válassz ki egy room name-et (szobanevet) és egy topic-ot (témát), és válaszd ki, hogy a szoba open (nyitott) legyen mindenki számára, vagy private (privát) legyen csak a meghívottak számára.
Egy párbeszédablak fog előugrani, amelyben meghívhatod a csapattársaidat (invite your teammates). A megtalálásukhoz csak gépeld be a nevüket.

Társak meghívása

Bármikor meghívhatsz csapattársakat a szobákba az alábbi két módon:

  1. Kattints az ellipszisekre a jobb felső sarokban, utána az Invite users (felhasználók meghívása) menüpontra.
  2. Csak @említs meg embereket a szobában, és ők egyből be fognak özönleni!

Néhány hasznos tipp

Most hogy mindenki a szobában van, jöjjön néhány kellemes tennivaló:

  • Fájlmegosztás: húzz-és-ejts könnyedén fájlokat a szobákba, vagy használd a + vagy a gémkapocs gombot a szövegablakodban. Nincs korlátja a fájlmegosztásnak, és a fájljaid biztonságosan tárolásra kerülnek a HipChat-ben örökre.
  • Hangulatjelek: küldj mókás hangulatjeleket, mint például:    (óriási), a kerek zárójel és utána bármilyen betű begépelésével, és a lehetőségek sokasodni fognak. Vagy hozz létre saját hangulatjeleket.
  • Gyorsbillentyűk: használd ki az idő megtakarító funkciókat, mint a gyorsbillentyűk és a slash parancsok.

További szobafunkciók

  • Vendég-hozzáférés bekapcsolása (Enable Guest Access): a szobaadminok bekapcsolhatják a vendég-hozzáférést, amivel beengedhetnek olyan embereket a szobába, akik nem tagjai a HipChat csoportodnak (gondolj az ügyfelekre, a kivitelezőkre és a partnerekre). A bekapcsolás után kapni fogsz egy speciális meghívó URL-t, amit bárkivel megoszthatsz. A vendégek csak azt az egy speciális szobát fogják tudni elérni.
  • Szobák archiválása vagy törlése (Archieve or Delete Rooms): a szobaadminok bármikor archiválhatnak vagy törölhetnek szobákat. Az archivált szobák bármikor helyreállításra kerülhetnek, míg ellenben a törölt szobák örökre törlődnek.
  • Szobaértesítések beállítása (Set Room Notifications): állítsd be a szobaértesítéseket minden olyan szobában, aminek a tagja vagy. Csak kattints a csengő ikonra a jobb felső sarokban ezen beállítások megváltoztatásához.

2. lépés: Szolgáltatások integrálása és bot-ok telepítése

Itt az ideje feljebb lépni egy szinttel. A HipChat integrációkat kínál más szolgáltatásokkal. Ez azt jelenti, hogy csatlakoztathatod a HipChat-et más, általad használt eszközökhöz mint például a JIRA, a Zendesk és az Asana, és így a riasztások és értesítések becsatornázásra fognak kerülni a csapatod chatszobáiba.

Integráció installálása

Kattints az ellipszisekre a jobb felső sarokban, majd az Integrations (Integrációk) menüpontra. Az integrációk oldalról bármelyik kívánt integrációt telepítheted. További lehetőségekért látogasd meg az Atlassian Piacteret.

Ne feledd, a szoba tulajdonosának kell lenned ahhoz, hogy integrációkat tudj hozzáadni az adott szobához.

Egy kis móka mindig kell

Ha csak dolgozol, és nem játszol, az tudod, milyenné fog tenni... Szórakozz egy kicsit a következő integrációkkal:

  • HipChat bot-ok: Az olyan bot-ok, mint Sassy és Standup Bot hasznosabbá és szórakoztatóbbá teszik a csevegést. Bízz bennünk, szeretni fogod a képességeiket.
  • Rock-Paper-Scissors (Kő-papír-olló): A viták elrendezésének ősrégi módja. Haladóknak van Lizard és Spock is!
  • HipSnake: Egy nagyszerű, új csavar egy legendás, régi játékon

 

3. lépés: Tölts le alkalmazásokat az összes készülékedre

Gondoskodj az ingyenes HipChat alkalmazások letöltéséről az összes készülékedre. Így elérheted a csapatodat függetlenül attól, hogy hol vagy. Válaszolj egy sürgős üzenetre ebéd közben, vagy tarts lépést a csapatod projektjeivel a repülőtérről.

Az értesítési beállításokkal eldöntheted, hogy egészen pontosan mennyire akarsz aktív lenni. Kapcsold ki az összes értesítést, hogy megtartsd a csendet és békét, vagy kapcsold be azokat a megadott szobákban, hogy megtudj minden részletet.

Töltsd le az ingyenes HipChat alkalmazásokat:

  • Windows-ra
  • Linux-ra
  • Mac-re
  • iOS-re
  • Android-ra

 

Most, hogy megtetted az első három lépést, készen állsz arra, hogy egyedül haladj tovább. Nincs szükség sisakra. A HipChat Basic örökre ingyenes marad korlátlan számú felhasználó számára, így nem számít, hogy kik csatlakoznak a csapatodhoz, üdvözöld őket a fedélzeten!

Jó alkotást!

 

Odoo - ERP összehasonlítás: Microsoft Dynamics, NetSuite, & Odoo

oregional Kedd Április 12, 2016

ERP összehasonlítás: Microsoft Dynamics, NetSuite, & Odoo

Az Odoo S.A. kiadott egy friss összehasonlítást a  Microsoft Dynamics, NetSuite, és Odoo E megoldások között.

Az összehasonlíthatóság céljából a funkciókat 10 kategóriába osztották:

  1. Értékesítés (Sales)
  2. Ügyfélkezelés (Customer Relationship Management)
  3. Könyvelés és pénzügyek (Accounting & Finance)
  4. Marketing
  5. Raktárkezelés (Warehouse Management)
  6. Gyártás (Manufacturing)
  7. Beszerzés (Purchasing)
  8. Szoláltatások és projektek (Services & Projects)
  9. Emberi erőforrások (Human Resources)
  10. Használhatóság és produktivitás (Usability & Productivity)

A riport angol nyelven érhető el itt,  illetve letölthető:


Ha gondolkodik az Odoo vagy az említett más megoldások beveztésén, mindenképpen érdemes elolvasni!

Jó alkotást!

 

HipChat - ChatOps, a munkára fogott csevegés

oregional Hétfő Március 21, 2016

Mi az a ChatOps? 

A csevegés napjainkra egy olyan munkaeszközzé vált, amely az üzleti, technológiai és tudományos élet legnagyszerűbb innovációit támogatja. Még név is született erre a jelenségre: ChatOps.

A ChatOps munkára fogott csevegést jelent

A ChatOps egy együttműködési modell, amely egy átlátható munkafolyamatba kapcsolja össze az embereket, az eszközöket, a folyamatokat és az automatizálást. Összeköti az elvégzendő-, a folyamatban lévő- és az elvégzett munkát egy állandó helyen.

A munkát emberek, botok és kapcsolódó eszközök is végezhetik. Az átláthatóság szűkíti a visszajelzési hurkot, fejleszti az információmegosztást és javítja a csapat együttműködését. Nem beszélve a csapatkultúráról és az eltérő szakmák közti átjárhatóságról.

A beszélgetések által vezérelt együttműködés nem új dolog, a ChatOps ennek a digitális korszakbeli egyik megnyilvánulása: az együttműködés legősibb formájának kombinációja a legújabb technológiával.

És ez a meglepően egyszerű kombináció meg fogja változtatni azt, ahogyan dolgozunk a továbbiakban.

A beszélgetés jelentette erő lehetővé teszi az emberek számára , hogy együtt dolgozzanak, tanuljanak új dolgok létrehozása érdekében, ami alapvető minden emberi folyamatban. Ez a folyamat egyre gyorsul. Már a mi életünk során is egyértelműen látható, hogy az együttműködési iránti szükség világszerte exponenciális tempóban növekszik, és ez minden évben továbbgyorsul.

A szoftvercsapatok az élen járnak a kollaborációban

Mark Andreessen híres mondása szerint „a szoftver felfalja a világot”, így nem meglepő, hogy a szoftvercsapatok élen járnak az új munkamódszerek megtalálásában. Még az olyan dolgokat is átalakítják a szoftverek, amelyek nem szoftverek: taxizás (Uber), kommunikáció (Twitter), fitnesz (Fitbit), filmnézés (Netflix) ...és a lista folytatódik.

Az utóbbi 15 év leginnovatívabb csapatai kitalálták az együttműködés egy új formáját. A felhasználók milliárdjai számára felépített globális szolgáltatások működtetésének követelményei által vezérelve a szoftver- és IT csapatok áttértek az e-mailről a csevegésre. Az ismétlődő feladatokat szintén felváltották az automatizálással, és felváltották az éves változáskontroll-meetingeket a fejlesztők folyamatos együttműködésével. És mindezt összevonták egy olyan központi eszközbe, mint például a HipChat. Ez dióhéjban a ChatOps.

A munka emberibbé változtatása

A ChatOps hatékony módon egyesíti a dolgok elvégzését, miközben emberibbé teszi a munkát. De ez nem egy nap alatt történik. Hasznos a ChatOps adoptálásának különböző szakaszaira úgy gondolni, mint a világűr felfedezésének történetére.

1. szakasz: Szputnyik

A ChatOps ezen szakaszában a csapatok "zsebekben" próbálnak csoportosan csevegni, hogy lássák, működik-e, és az emberek szeretik-e. Az e-mail még mindig elsődleges a kommunikációban, de a csevegés kezdi megtalálni a szerepét. Ebben a szakaszban ez egy igazi tesztrepülés. A fejlődést itt az szolgálja, hogy az emberek üzeneteket küldenek, vagy fájlokat osztanak meg.

2. szakasz: Merkúr

A csapatok már kipróbálták a csevegést ebben a szakaszban, és bizonyos párbeszédek és munkaterhek állandó chatszobába történő áthelyezésével kísérleteznek. Ezek a szobák helyettesítik a levelezőlistákat és a meetingeket, és kezdenek kifejlődni új, csevegés alapú munkafolyamatokká.

Mivel a csapatok kezdik megszokni azt a kényelmet, amit az információ kontextus-specifikus szobákban való létrehozása és megosztása jelent, kezdenek ráébredni a valós idejű kommunikáció előnyeire – valamint az átláthatóság azon eredményére, hogy "mindenki tudja azt, amit mindenki tud". Mindez a csapatcsevegés növekedésének felgyorsulása felé tart, mert ez egy új, pehelysúlyú módját jelenti az új onboardingok (az új alkalmazottak toborzásának, kiválasztásának és beillesztésének egy egységként való kezelése, ami egyéni szint helyett csapatszinten gondolkodik) végrehajtásának, a tanulásnak és a fejlesztésnek.

Amint a chatszoba tagjai végzik a munkájukat, előhoznak, megosztanak, vagy megjelenítenek információkat, a többiek elkezdik megtanulni, hogyan hajtsák végre ugyanezen feladatokat. Egy megosztott víziót fejlesztenek ki, és egy távlati képet teremtenek meg arról, hogy a munkájuk hogyan hat, vagy informál másokat.

A ChatOps kulturális, oktatási és onboardingban tapasztalható előnyei ebben a szakaszban válnak szemmel láthatóvá, amint az alkalmazottak csatlakoznak a beszélgetésbe (ahelyett, hogy kivonnák magukat belőle) amiatt, hogy áttekintsenek egy tréning kézikönyvet, szemináriumot vagy videót.

3. szakasz: Gemini

Ebben a szakaszban teljes csapatok használják a csevegést, és a munkaterhelések tranzicionálnak az elavult rendszerekből a csevegésbe. Az ezen szakaszt elérő chatfelhasználók hajlamosak arra, hogy a régi munkamódszert elképzelhetetlennek tartsák.

Fejlett technológiai cégek elkezdték megvalósítani a „slash parancsok”-at, ami a parancssoros terminálból történő munkát utánozza, és néhány bot-alapú integrációt. Ezek az integrációk legnagyobb részt kis szerepet játszanak. De a csevegés lehetőségeinek tudata felfedezésre ösztönöz a technológiai és nem-technológiai csapatokban egyaránt.

Az átalakulás élményét ebben a szakaszban az jelenti, hogy a felhasználók felfedezik, hogy az általuk keresett információhoz vezető leggyorsabb utat lehet,hogy valójában a csevegésben találják meg - legyen az akár egy párbeszéd akár egy egyszerű csevegésen belüli sor. Inkább ebben, mint egy alkalmazás körüli hagyományos feladatváltáson és navigáción keresztül.

4. szakasz: Apollo

Az Apollo szakaszban a csapatok leváltotjá az e-mailt szinte az összes csapaton belüli kommunikációban, és elkezdik hirdetni a csevegés igéjét a csapatukon kívül, mivel látják az értékét annak, hogy az egész szervezet csevegést használ.

A technológiai csapatok elkezdik automatizálni a mindennapos feladatokat fejlett bot-okkal, míg a nem-technológiai csapatok elkezdik hadrendbe állítani a csevegésalapú alkalmazásokat. A munkaterhek egyre növekvő mennyisége kerül elvégzésre a csevegésben, és az információkat behozzák a csevegésbe integrációkon keresztül az együttműködés céljából.

Ez egy jelentősebb tranzíciós pont, mivel a csevegés egy olyan hellyé válik, ahol az egyéb alkalmazásokat és adatforrásokat a legjobban lehet megosztani. Bizonyos értelemben a csevegés a növekvő mennyiségű adatok, eszközök és együttműködés böngészőjévé kezd válni.

Teljes munkaterhelések kerültek a chatszobákba, és a folyamat csevegés alapúvá fejlődik mind a tervezett mind a nem tervezett munka számára. Az alkalmazások közötti feladatváltás mennyisége ebben a szakaszban észrevehetően csökken, mert a csapatok ebben a szakaszban lekérdezhetnek információkat és válaszolhatnak közvetlenül a chatprogramban, valamint kezelhetnek egyéb eszközöket és folyamatokat a csevegőprogramjaik eszközein belül.

5. szakasz: Elon Musk

A ChatOps extrém végpontja, hogy a csapatok a feladat kritikus munkák nagy részét automatizálják. A fejlett, egyéni bot-ok, a mély integrációk, a Mesterséges Intelligenciára tett kísérletek és az egyéni tervezés alapvetően átváltoztatják a csevegést a csapat operációs rendszerévé.

Ezek kiterjesztik a ChatOps definícióját, és úttörő munkát végeznek a valós-idejű együttműködésben. Nincs akadály abban, hogy hogyan tudják kombinálni a munkát, az embereket és az eszközöket annak érdekében, hogy átalakítsák azt a módot, ahogy az emberek a Földön (vagy történetesen a Marson) együttműködnek.

ChatOps-ot mindenkinek!

A ChatOps sikerének egyik kulcsa a demokratizálás. Ez nem egy termék. Ez nem egy szeminárium. Ez nem egy olyan dolog, ami telepíthető. Valójában feltehetően egy kicsit különböző minden csapatban.

Az egyetlen dolog, ami nem változik, az a párbeszéd vezérelte együttműködés emberi oldala.

Ha az emberek továbbra is találnak olyan utakat, amelyek jobbá teszik az együtt dolgozást, és ha a technológia továbbra is javítani tud ezeken a módszereken, az emberek által létrehozott és véghez vitt dolgok virtuálisan végtelenek lesznek, és egyre csak gyorsulni fognak.

A legnagyobb változások közeledtét gyakran nem lehet látni, mert azok szervezetileg történnek. A csevegés egy csapat kollektív tudásának újszerű rögzítési módját képviseli, és ezt arra használja, hogy tartós változást vigyen végbe a termék leszállításának és az emberek együtt dolgozásának módjában.

Ha egyszer elkezd ezen a módon dolgozni, nem fogja tudni elképzelni azt, hogy visszatérjen a régi módszerhez.

 

Jó alkotást!

 

Jira Software - 7.1 újdonságok

oregional Csütörtök Február 25, 2016

Atlassian Jira Software 240x60  

JIRA Software 7.1 újdonságok

Megjelent nemrég a JIRA 7.1, ennek kapcsán röviden megnézzük, milyen újdonságok érkeztek az új kiadásban

 

Sprint menedzsment delegálás

A JIRA Software új sprintjogosultságai több kontrollt adnak a csapatvezetőknek, a scrum-mestereknek és a végfelhasználóknak. Az új jogosultsági szintek hozzáadásával a futamokban dolgozók agilisabbak lehetnek, és úgy dolgozhatnak, ahogy akarnak.

 

Kontextust hozzáadása feladatokhoz

Az új megjelölés és kommentálás funkció a megjelölést és a kommentálást egyetlen műveletbe sűríti. Így a csapattagoknak mindig lesz kontextusuk arról, hogy miért került megjelölésre egy feladat.

 

Nagy mennyiségű munka rendszerezése

A rendszerezettség megtartása érdekében a teljesített és lezárt epic-ek vagy más projektek epic-jei nem jelennek meg többé az epic link-mezőben az epic link választó használatakor.

 

Profi priorizálás

A JIRA Software-ben minden megvan, amire a csapatnak szüksége van a munka megszervezéséhez és a nagyszerű sprintek megtervezéséhez. Az eszközök a konfigurálható agilis tábláktól - amelyek könnyű, húzd és ejtsd módszerű prioritásmeghatározással rendelkeznek - a feladat nehézségi fokának felbecsüléséig (story point estimation) terjednek.

 

Átláthatóság új magasságokba emelve

A csapat akár scrum-ot, akár kanban-t, akár egy kevert módszertant használ, a JIRA Software támogatja azt a keretrendszert, ami illeszkedik a csapat munkamódszeréhez. A JIRA Software szintén csatlakozik a kedvenc fejlesztői eszközökhözi, így mindenki foglalkozhat a code review-okkal, láthatóak a build status-ok, és követhetőek a software deplyoment státuszok, mindezt a csapat táblájából.

 

Szoftverkiadás magabiztosan

Azért, hogy visszatérjen egy kis józanság a szoftverkiadási folyamatba, a JIRA Software magába foglalja a Release Hub-ot. Ez egy önálló kezelőpult, amely valós-idejű betekintést nyújt a csapatoknak a közeledő szoftverkiadás státuszába és folyamatába. A Relesae Hub csökkenti a kockázatokat, helyettesíti a státusz-megbeszéléseket, és magabiztosabb, stresszmentes szoftverkiadási folyamatot biztosít.

 

JIRA Software testreszabása

Használja a JIRA új oldalsávját hivatkozások létrehozására mindenhez a csapat Spotify lejátszólistájától kezdve hasznos Stack overflow cikkeken át a Confluence-ben található követelmény specifikációkig. Azzal, hogy ezek a fontos linkek az oldalsávban vannak, minden, ami a szoftvercsapat projektjéhez tartozik, pontosan ott van, ahol lennie kell: mindössze egy kattintásnyira.

 

Jó alkotást!

 

Jira Software - Ki kicsoda az agilis csapatokban?

oregional Péntek Január 22, 2016

 Információ

Szemezgettünk az Atlassian 2015. novemberi hírleveléből, jelen bejegyzés ez alapján készült. Az eredeti megtekinthető itt


Atlassian Jira Software 240x60

Ki kicsoda az agilis csapatokban?

Az agilis csapatok magára a csapatra összpontosítanak, míg a "vízesés" jellegű csapatok inkább a szervezet felépítését követik. A hagyományos vízesés jellegű fejlesztésben az ütemezés „fentről lefelé” történik, ami azt jelenti, hogy a menedzsment diktálja az iramot és az ütemtervet. Az agilis csapatok önszervezőek, maguknak határozzák meg az ütemtervüket a szervezeten belül. Nagy kérdés, hogy a fejlesztési menedzserek és a scrum mesterek hogyan osztják meg a felelősségeket a csapaton belül. Ebben a posztban ezt a kérdést járjuk röviden körül.

Vízesés-csapatok vs. scrum-csapatok

A legtöbb vízesés jellegű csapat menedzser központú, azaz a menedzsertől várják a prioritások meghatározását, az előrehaladás nyomon követését és a teljesítmény értékelését.

Az agilis csapatok önszervezőek, a termék tulajdonosával dolgoznak (aki általában nincs a csapat menedzsment-láncában). Ebben a megközelítésben a termék tulajdonosa határozza meg annak vízióját, hogy mit kellene elkészíteni. A csapat egy sor sprinten (futamon) keresztül azt irányítja, hogy a terméket hogyan kellene elkészíteni. Az önszervező csapatok urai a saját sorsuknak. A sprint tervezése során ők döntik el, hogy mennyi munkát szánnak egy sprintre, és emiatt nagy mértékben tulajdonosai a program sikerének. 

Azok a résztvevők, akik gazdái a saját ütemtervüknek, magasabb minőségű termékeket hoznak létre. A szervezetben mindenki sikeres akar lenni. A kölcsönös bizalom és őszinteség nélkülözhetetlen egy jól teljesítő agilis csapatban. Az a menedzsment, amelyik folyamatosan a megfelelő csapat összeállítására összpontosít, képes bízni abban, hogy a csapat elvégzi a munkát. Az a szükséglet, hogy ezután mikromenedzseljék a csapat munkájának minden részletét, nem merül már fel.

Scrum mester vs. fejlesztési menedzser

A scrum mester és a fejlesztési menedzser megvédi a csapatot az olyan külső, zavaró tényezőktől, mint a feature creep (amikor egy projekt túlnövi az eredetileg tervezett méretét), a vízesés jellegű csapatok gyakran használt, de rossz problémamegoldásai, a különböző szakmák képviselői közti viták, vagy olyan mellék projektek, amelyek kompromittálhatják a sprint integritását.

A két szerepkör ugyanakkor különbözik is, tekintsük át röviden ezeket.

A scrum mester

A scrum mesterek az agilis csapatok projektvezetői, akik a scrum folyamat teljesítményének optimalizálására fókuszálnak. A terméktulajdonos és a csapat között dolgoznak, biztosítva az egyenletes és sikeres sprinteket rövid megbeszélések levezetésével és a csapatot gátló tényezők csökkentésére irányuló munkával.

A különböző szakmák képviselői közti viták gátolhatják a csapatot, ezért a sikeres scrum mesterek jellemzője a csapatokon átívelő koordináció, így az egyes csapatok a termékfejlesztésre koncentrálhatnak. Ezen gyakorlat segítségével mindenki hatékony marad és az azonos oldalon fog állni.

A srum mester koordinálja az agilis programhoz szükséges inputok és outputok legnagyobb részét. Ő vezeti a sprintek indításait, a napi rövid megbeszéléseket, a sprintbeszámolókat és a sprintre való visszatekintéseket.

A scrum mester egyben egy agilis coach is, aki segít a csapatnak alkalmazni és elsajátítani az agilis gyakorlatokat a termék életciklusa során. Ilyen gyakorlatok például a feladat nehézségi fokának felbecsülése (story point estimation), a sprint tervezése (sprint planning) és a continuous delivery (szoftverfejlesztési megközelítés, amiben a szoftver rövid ciklusokban kerül előállításra, biztosítva azt, hogy a szoftver bármikor megbízhatóan kiadható legyen).

A scrum mesterek munkájának coaching oldala kritikus, mivel nemcsak segítenek a csapatnak abban, hogy agilis legyen, hanem pártolják az agilis fejlesztést a szervezet minden részén, és jó hírét viszik annak, hogy miért megfelelő és hasznos az agilis fejlesztés a projektnek és a szervezetnek egyaránt.

A scrum mester a csapattal és a fejlesztési menedzserrel együtt dolgozik az elvégzésre váró munka tételeinek felbecsülésén. A csapatnak eleinte szüksége van egy kis útmutatásra a scrum mester és a fejlesztési menedzser részéről. Amint a csapat formálódik, megosztott tudást képez a programról a sikeres sprint tervezésén keresztül. Amint a csapat a teljesítési szakaszba lép, a scrum mester kevesebbet összpontosít a felbecsülésre és többet arra, hogy a termék elkészítésének sebessége optimális legyen.

A fejlesztési menedzser

A fejlesztési menedzserek sok bizonytalansággal szembesülnek, amikor agilis módszert kell alkalmazniuk csapatmunka során. Az agilis csapatok nem hagyatkoznak a menedzserükre a feladatbecslés és a fontossági sorrend felállítása során, de a menedzserek azért általában alapvető szerepet játszanak a sikerben legalább a csapattagok kiválasztásának és a fejlesztés minőségének területein.

Jól kiválasztani

A csapattagok kiválasztása a legfontosabb dolog, amit a fejlesztési menedzser csinál. Miért töltsön az ember olyan sok időt a megfelelő jelölt kiválasztásával? A csapatban történő későbbi változtatás két szinten is költséges:

  • A jelöltek keresése elveszi a figyelmet a nagyszerű termékek elkészítésétől
  • Amikor új alkalmazottak csatlakoznak, a meglévő csapatnak időt kell fordítania a befogadásukra. A csapatok csökkenést fognak tapasztalni a sebességben néhány futam során, amint mindegyik új személy beilleszkedik a csapatba.

Amikor egy csapat igazán önszervező és jól teljesítő, a szervezetben mindenki látni fogja azt a termék minőségén és előállításán keresztül. Senkinek sincs nagyobb hatása itt, mint a fejlesztési menedzsernek. Az agilis és a vízesés jellegű csapatok között az egyik legnagyobb különbség az, hogy a fejlesztési menedzser partner a felbecsülési folyamatban. Egy vízesés-csapatban nem szokatlan a következő párbeszéd:

  • Menedzser: „Mennyi ideig fog tartani ennek a funkciónak az elkészítése?”
  • Mérnök: „Hat hétbe fog telni. Meg kell tennünk A-t, B-t, C-t, hogy a funkció a piacra kerüljön.”
  • Menedzser: „Hmm. Ennek van értelme, de találnotok kell egy módot arra, hogy négy héten belül kész legyen.”

Egy agilis fejlesztési menedzser tud nagyszerű embereket alkalmazni, és utána megbízni bennük. Az agilis folyamat egy alapvető tétele az, hogy azok tudják a legjobban felmérni és elvégezni a munkát, akik a legközelebb vannak ahhoz. A csapat határozza meg az ütemtervet. A fejlesztési menedzser egyedi értéket ad hozzá a felbecsülési gyakorlat során tett feltételezések vizsgálatával és felülvizsgálatával – inkább partnerséget vállal a folyamatban, mintsem diktálná azt.

Jól fejleszteni

Amíg a scrum mesterek a csapat sebességére összpontosítanak, addig a fejlesztési menedzserek a csapattagok sebességét építik fel a személyek négyszemközti coaching-ján keresztül. A fejlesztési menedzserek gondozzák és ösztönzik a szervezetük nagyszerű tehetségeit. A kiváló menedzserek jártasak a menedzsment alapismereteiben: a négyszemközti megbeszélésekben, a visszajelzések nyújtásában és a csapatuk coaching-jában. A sikeres menedzserek tanácsokkal látják el a mérnököket, hogy azok valami nagyszerűt tegyenek le az asztalra: ötleteket, kódot, teszteket és kultúrát. A nagyszerű fejlesztési menedzserek partnerei a csapatuknak.

Néha a csapat gyötrődik vagy holtpontra jut az architektúratervezés döntéseivel. A szakértő fejlesztési menedzserek tudják, hogy mikor avatkozzanak be a holtpontról való elmozdulás érdekében, vagy mikor hagyják a csapatot gyötrődni a saját fejlődése érdekében. A scrum mester lehet, hogy nem olyan jártas az adott szakmában, mint a csapat többi része, így a fejlesztési menedzser értékes kontextust nyújthat a scrum mester és a csapat között, amikor nyilvánvaló tudásbeli rés mutatkozik.

A fejlesztési menedzserek szintén partnerek a cég senior fejlesztőivel a fejlesztési kultúra meghatározásában. Gyakran befolyásolják a program technológiájának kiválasztását, és a továbbiakban is felelősséget vállalnak a termék minőségéért a kódarchitektúrától a végfelhasználói élményig. A fejlesztési menedzserek részt vesznek a kódok áttekintésében, hogy biztosítsák azt, hogy a csapat olyan kódot állít elő, ami megfelel a program rövid- és hosszú távú céljainak. Kontextust is meghatároznak a csapaton belül és a tágabb szervezetben egyaránt.

 

Jó alkotást!

 

Odoo Ready Partner - egy újabb lépés

oregional Szerda Január 6, 2016

Odoo Ready Partners Rgb  

Odoo Ready Partner

Ügyfeleink számára a lehető legjobb szolgáltatást szeretnénk nyújtani az Odoo kapcsán is, ezért döntöttünk úgy, hogy 2015 végétől Odoo partnerek leszünk.

Az Odoo egy érett, komplex szervezetirányítási rendszer, mely alkalmas kisebb és nagyobb szervezetek üzleti folyamatainak integrált kezelésére. 

Több, mint 2 millió felhasználóval az Odoo a világ egyik vezető nyílt forráskódú szervezetirányítási megoldása.

Az Odoo S.A. mára 250+ alkalmazottal, 6 irodával (Belgium, San Fransisco, New York, Luxemburg, India és Hong Kong) és 2.000+ fős fejlesztői közösség folyamatos hozzájárulásával 2004 óta fejleszti ezt az innovatív alkalmazást.

Jelenleg mintegy 120 országban 550 hivatalos partner nyújt ügyfelei számára Odoo szolgáltatásokat. Ennek a partneri hálózatnak és fejlesztői közösségnek lettünk most "hivatalos" tagjai.

A partnerség előnyeit ügyfeleink is élvezhetik, ezentúl választhatnak az Odoo Community és Enterprise verziói közül, erről hamarosan bővebben is írunk.

De addigis..

Jó alkotást!

 

HipChat - Connect (beta), egy hatékony integrációs platform

oregional Hétfő December 28, 2015

 Információ

Szemezgettünk az Atlassian 2015. novemberi hírleveléből, jelen bejegyzés ez alapján készült. Az eredeti megtekinthető itt


Atlassian Hipchat 160x60  

A HipChat Connect (beta) bemutatása

Kevesebb kontextus-váltás, több team-együttműködés és gyorsabb döntéshozatal

A HipChat Connect platform feltűnés nélkül integrálja az üzletet irányító alkalmazásokat és szolgáltatásokat a HipChat-be. Lehetővé teszi nemcsak az információk gyűjtését, hanem azok visszaküldését is az alkalmazásokba. A fontos műveletek harmadik féltől származó alkalmazásokkal közvetlenül a Hipchat-ben történő végrehajtásával a csapatmunka eredményesebb lehet.

A HipChat Connect célja, hogy partnere legyen olyan vállalatoknak, amelyek gyorsan mozognak, és valami egyedit és lenyűgözőt hoznak létre valós-idejű kommunikációval. Alább található néhány példa a HipChat Connect-platformot használó új integrációkra. További bővítményekért lásd: https://www.hipchat.com/connect

Kapcsolódások

Senrty: a weboldalak, alkalmazások és játékok fejlesztői valós idejű összeomlás-riportjainak készítésére használják a Sentry-t. Az új HipChat integrációval azonnali riasztások kaphatóak a HipChat chatszobákban, így a csapat gyorsan megvitathatja a teendők menetét, és munkához láthat.


Convergely: egy bővítmény, amivel néhány egészen remek dolgot lehet csinálni közvetlenül a HipChat chatszobákban. Ilyenek például a szavazások létrehozása, a feladatok valakihez történő hozzárendelése és prioritások módosítása. Még az üzenetek elküldését is lehet ütemezni a HipChat chatszobában bármely későbbi dátumra és időpontra. Ez egy nagyszerű módja a meetingek vagy feladatemlékeztetők ütemezésének.


StatusPage: állapotoldalakkal látja el az alkalmazásokat és a weboldalakat, amik jelzik a szolgáltatással kapcsolatban felmerülő problémákat. Az a nagyszerű ebben az integrációban, hogy most már azonnal tudni lehet, ha baj van egy általunk használt szolgáltatással. Nincs szükség az alkalmazások különböző állapotoldalainak keresésére – csak hagyni kell, hogy az információ jöjjön el a HipChat-be.


Meekan: nagyszerű a sűrű időbeosztású csapatok számára. Ez a rugalmas időpont-beütemező motor másodpercek alatt összeegyezteti mindenki naptárát. Ezzel az új HipChat bővítménnyel beütemezhető az összes találkozó a HipChat-ből. Csak kérni kell egy meeting-et, és a Meekan összeegyezteti mindenki naptárát az optimális időpont megtalálásáért.


Notify:  éppen azt csinálja, mint aminek hívják: értesít. Tudni akarja, mit mondanak az emberek a vállalkozásról, márkájáról? A Notify éppen az, amire szükség van. Ezzel az integrációval azonnal tudni lehet a HipChat-ben, amikor a vállalkozást megemlítik a közösségi médiában, blogokban és kereső motorokban.


Bitbucket: az új, HipChat Connect motorral rendelkező Bitbucket-integráció segítségével megtekintheti a csapat számára nyitott, feltöltésre jelölt módosításokat (pull request-eket). Utána lehet „bökdösni” az embereket, emlékeztetve őket a feltöltésre jelölt módosítások felülvizsgálatára és jóváhagyására.


Wittified: a Wittified CallCenter lehetővé teszi a HipChat átváltoztatását egy saját team-call centerré. A HipChat-ben telefonhívásokat és voicemaileket lehet kapni. Válaszolhat, csatlakozhat, és hallgathat hívásokat és voicemail-eket egy kattintással.

 

Jó alkotást!

 

Jira Servicedesk - Öt tipp ahhoz, hogy az IT csapat szuperhőssé váljon

oregional Hétfő December 21, 2015

 Információ

Szemezgettünk az Atlassian 2015. novemberi hírleveléből, jelen bejegyzés ez alapján készült. Az eredeti megtekinthető itt

Ha egy IT csapatban vagy, már tudod, hogy egy halom feladat vár rád minden egyes nap

A dolgok eltörnek, hibák lépnek fel, és az embereknek mindig szükségük lesz informatikai segítségre.

Mi lenne, ha azt mondanánk, hogy van néhány tippünk, amik segítenek megfogni a munkafolyamatokat és áramvonalasítani az ügyfelek servicedesk élményét?

A servicedesk megoldásnak első osztályúnak kell lennie – ez az első dolog, amit az emberek látnak, amikor segítségre van szükségük. Ezért kell kihozni a lehető legtöbbet a felhasználói élményből. A világ legrespektáltabb márkái közül néhányan komoly innovatív megoldásokat alkalmaznak, ha a servicedesk-ről van szó.

Az alábbiakban bemutatunk 5 tippet, melynek segítségével az átlagos servicedesk helyett IT szuperhősökké válhat bármely csapat.

1. Hallgass az ügyfeleidre

Nyilvánvalónak tűnik, de az egyetlen, legfontosabb, leglényegesebb (és még sorolhatnánk..) dolog, amit tehetsz a céged egészségért az, ha hallgatsz az ügyfeleidre.

A CSIRO-nál (a cég, amely feltalálta a Wi-Fi-t) az ügyfelek többféle lehetőségeket akartak segítség kérésére: e-maileket akartak küldeni az IT teamnek, de servicedesk-et is akartak a nyomonkövetéshez. Az ügyfelek nem akartak lemondani az e-mailről az egyszerűsége miatt, az IT teamek viszont többnyire kerülik az e-maileket, mert azok nem olyan hatékonyak, mint egy servicedesk (millió oknál fogva, mint például az információgyűjtés, az SLA-k, a feladatok nyomon követése, stb).

A CSIRO hallgatott az ügyfeleire, és mind servicedesk-et, mind az e-mail csatornát alkalmazta a támogatáshoz. Mivel a servicedesk lehetőség olyan hatékony volt, a CSIRO a kérések normális mértékének kétszeresét dolgozta fel, és 30 %-os csökkenést tapasztalt az e-mail forgalomban. A könnyen használhatóság fenntartásával a feladatok nem gyűltek fel a bejövő levelek között. Ehelyett azok a sorokban voltak, ahol az ügyintézők könnyen kezelhették és megoldhatták azokat.

2. Mondj igent az önsegítségre

„Egy ezer mérföldes utazás egyetlen lépéssel kezdődik.” - Lao Ce. Meditáljunk ezen egy pár másodpercig (bízz bennünk, jutunk ezzel valahová).

Alex Stillings, a Twitter IT menedzsere szorult helyzetben volt. Az IT teamje az e-mailkérések elsöprő áradatával nézett szembe, de nem tudták rendszerezni azokat. A vállalat szenvedett attól, amit úgy hívnak, a „fekete lyuk”. Az alkalmazottak támogatás iránti kérései az egekbe szöktek, és úgy tűnt, hogy az új kérések  a semmibe vesznek, és talán sosem látják viszont azokat. A nagy kérdés az volt, hogy hogyan tudná a Twitter tovább folytatni az alkalmazottainak nyújtott nagyszerű támogatást az őrült mértékű növekedése közben.

A válasz az önsegítés volt.

A Twitter belső IT teamje felépített egy tudásbázist az alapvető kérdések megválaszolására. Számos feladatot elhárítottak azáltal, hogy automatikusan hozzájuk kapcsoltak odavágó kulcsszavakkal címkézett tudásbázis cikkeket. A Twitter drámai csökkenést tapasztalt az e-mailtámogatásban, ami 95%-ról 15%-ra esett vissza – mindezt a saját tudásbázisuk kiépítésével, aminek segítségével az alkalmazottak segíteni tudtak maguknak.

3. Maradj szórakoztató és innovatív

Az emberek gyakran szeretik személyesen megvitatni az IT problémáikat – mindegyikük imádja a „helyszíni kiszállást”. De a helyszíni jelenlét többnyire rémálom a támogató csapatoknak. (Én is dolgoztam ebben, csak megerősíteni tudom smile )

Rick Wacey, a Spotify IT tulajdonosa ezért kitalálta a helyszíni kiszállások felkarolásának egy innovatív módját. Szüksége volt egy olyan módra, amivel kritikus információkat lehet szerezni, miközben megmarad a hétköznapi és barátságos hangvétel a munkatársakkal.

A Spotify innovációs hete alatt Rick és a teamje létrehozott egy iPad pavilont a támogatási kérések számára.

Az alkalmazottak továbbra is beszélhettek az IT csapattal a problémáikról, de a problémák megoldását elősegítő fontos információkat rögzítették iPad segítségével a servicedesk rendszerben. Rick sikeresen kitalálta, hogy az IT csapata hogyan tudja kontroll alatt tartani a feladatokat, miközben fenntartotta a folyamat emberi tényezőjét.

4. A megfelelő mértékek meghatározása

Az IT és a támogatás világában a megfelelő mérés egy rettentően fontos dolog. Az IT támogatás szövevényes rendszerét nem lehet kezelni, ha nincs mérés.

Carol Johnsonnak, a The Daily Telegraph IT igazgatójának, egy servicedesk csodára volt szüksége – kiszervezték az IT részlegüket, és az eredmény nem volt jó. A kiszervezett szolgáltató rossz mértékre koncentrált: az SLA-knek való megfelelést hajszolta ahelyett, hogy ténylegesen segített volna az ügyfeleknek, és megoldatlanul hagyott volna feladatokat.

Carol teamje visszahozta a service desk-et a vállalaton belülre, és az ügyfélközpontú mértékekre koncentrált. Ennek eredményeként a The Daily Telegraph ügyfél-elégedettsége 140%-kal növekedett, és a feladatok megoldásának ideje 66%-kal javult.

5. A service desk-eket nemcsak az IT csapatok használhatják

Csak azért, mert a servicedesk áramvonalasítja az IT- és a support részlegeket, nem jelenti azt, hogy más csapatok ne láthatnák hasznát ennek.

Minden szervezetnél telepíthető több servicedesk.

Servicedesk használata a HR-, a jogi- és a pénzügyi osztályoknál jól bevált olyan felsőkategóriás cégeknél, mint a CSIRO és a Twitter.

Néhány bámulatos IT servicedesk eredmény:

- puppetlabs: 67%-os fejlődés a megoldási időben
- The Daily Telegraph: a Change Management folyamat 8 napról 1 napra csökkent
- Spotify: újraépítette a Spotify IT részlegének támogatási platformját
- Twitter: 100+ servicedesk!
- CSIRO: 30%-os csökkenés az e-mailekben
- cimpress: 22 helyszínen vezették be hat héten belül
- Sotheby's: felbecsülhetetlen értékű mesterművek nyomon követése

Jó alkotást!

 

Confluence - Öt dolog, amit bárcsak korábban tudtam volna az oldalak létrehozásáról

oregional Péntek December 18, 2015

 Forrás

Szemezgettünk az Atlassian 2015. novemberi hírleveléből, jelen bejegyzés ez alapján készült. Az eredeti megtekinthető itt

Confluence - Online tartalomkezelés csapatoknak

A csapatban dolgozó Confluence felhasználók általában hamar felismerik, hogy a tartalmak online létrehozása mennyire előnyös és hasznos minden résztvevőnek. Bárki, aki használt Confluence-t egy ideig, tudja, hogy milyen hatékonyak az oldalak, és azt, hogy a tartalmak létrehozása az oldalak segítségével egy kis gyakorlatot igényel.

Néha azonban elfelejtjük, hogy milyen vadonatúj felhasználónak lenni.

Az alábbiakban bemutatunk öt dolgot, amivel remélhetőleg hozzájárulunk kedvelt alkalmazásunk hatékony használatához.

1. Kezdd a munkát egy sablonnal

Egy üres oldallal kezdeni felszabadító néhányak számára, de minek újra feltalálni a kereket? A Confluence-sablonok egyszerűvé teszik a kezdő felhasználók számára azt, hogy belecsapjanak a lecsóba, és gyorsan megtanulják megfelelően használni az oldalak létrehozását.

A sablonok azok számára is hatékonyak, akiknek struktúrára van szüksége az ismétlődő üzleti folyamatokhoz. Használhatod a legjobb tapasztalatok szerint kialakított vázlatsablonokat, vagy létrehozhatod a saját sablonjaidat egy piszkozatból. Hogy még könnyebb legyen, testre is szabhatod a vázlatsablonokat, ami így meg fog felelni a csapat szükségleteinek.

Bármi is legyen az, amit a csapat rendszeresen létrehoz, csinálhatsz belőle egy sablont a Confluence-ben.

2. Az oldalvázlatok a barátaid

Az oldalakon elvégzett munkád formázásának nem kellene nehéznek lennie. Az oldalvázlatok intuitívvá teszik a tartalom strukturálását az oszlopokkal és az oldalsávokkal, amiket beállíthatsz menet közben.

Adj hozzá egy oldalvázlatot az eszköztárból, és próbáld ki a különböző struktúrákat, hogy lásd, melyik felel meg a legjobban.

Bármikor megváltoztathatod a struktúrát, és még mozgathatod is az egyes részeket felfelé és lefelé, hogy újrarendezd az oldalt, amint a tartalom  kialakul.

3. Az emberek szeretik a vizuális tartalmakat

Ez könnyű dolog. A tartalom sokkal megnyerőbb lesz, ha beágyazásra kerül egy kép, egy grafikon vagy egy videó. Ha riportot készítesz a csapatod számára, rakj bele egy grafikont. A dizájnon dolgozol? Tegyél bele vázlatképeket és maketteket. Vagy ha egy projekten vagy ajánlaton dolgozol, csatold a prezentációs csomagodat.

A Confluence könnyűvé teszi ezek közül bármelyiknek a csatolását. Csak húzd közvetlenül a szerkesztőbe a kiválasztott fájlt. Egyszerre több fájlt akarsz hozzáadni? Nyomd meg a fájlok gombot az eszköztárban, és keress fájlokat a számítógépeden vagy a weben ahhoz, hogy egyszerre többet tudj hozzáadni az oldaladhoz.

4. A makrók Confluence-legendává fognak tenni téged

Láttál már olyan remek tartalmakat az oldalakon, mint a tartalomjegyzék, a beágyazott autótérkép vagy a JIRA feladatokon alapuló tortadiagram? És azon tűnődtél, hogy „Hogy csinálták ezt?” Lépj be a makrók világába! A makrók segítségével hatékony dolgokat tudsz csinálni a Confluence-oldalakon. A makrók elsőre ijesztőnek tűnhetnek, de mindenféle szuper, dinamikus tartalmat adhatsz hozzá mindössze egy pár kattintással. Adj egy lehetőséget ezeknek. Csak üsd le a '{' billentyűt, és nyisd meg a makróböngészőt.

5. Nincs szükséged az egérre

Ha el vagy merülve a munkádban, néha még a legkisebb zavaró tényező hatására is elveszítheted a koncentrációdat. Sokaknak bosszantó, ha az egérhez kell nyúlni a formázás miatt a dokumentum szerkesztése közben.

A Confluence-ben könnyű gyorsan dolgozni az egér nélkül, köszönhetően a kényelmes gyorsbillentyűknek. Szerkesztés közben kattints a „?”-re az oldal tetején lévő navigációs sávban az összes megtekintéséhez.

 

Jó alkotást!

Atlassian JIRA 7 - termékstruktúra váltás

oregional Kedd Október 27, 2015

Az Atlassian a JIRA 7-es verziója kapcsán újracsomagolta a termékeit és előrukkolt az alábbi három csomaggal:

- JIRA Core

- JIRA Software

- JIRA Service Desk

Mit jelent ez a gyakorlatban?

Elsőre úgy tűnik, mintha 3 új program lenne, de nem olyan vészes a helyzet, tulajdonképpen "csak" átcsomagolták a meglévő termékeket.

Az Atlassian Migration Hub egész jól bemutatja a változásokat.

A termékszintű változások lényege itt van: https://confluence.atlassian.com/migration/jira-7/server_jira+agile+jsd_product-changes

Atlassian Jira7 Compare1

A licenszelés változásai itt: https://confluence.atlassian.com/migration/jira-7/server_jira+agile+jsd_license-changes

Atlassian Jira7 Compare2

Tulajdonképpen a JIRA Core az eddigi "sima" JIRA install, a JIRA Software az eddigi "sima" JIRA + JIRA Agile, JIRA Servicedesk pedig az eddigi "sima" JIRA + Servicedesk + Confluence integráció.