Betöltés...
 

oregional blog

HipChat - ChatOps, a munkára fogott csevegés

oregional Hétfő Március 21, 2016

Mi az a ChatOps? 

A csevegés napjainkra egy olyan munkaeszközzé vált, amely az üzleti, technológiai és tudományos élet legnagyszerűbb innovációit támogatja. Még név is született erre a jelenségre: ChatOps.

A ChatOps munkára fogott csevegést jelent

A ChatOps egy együttműködési modell, amely egy átlátható munkafolyamatba kapcsolja össze az embereket, az eszközöket, a folyamatokat és az automatizálást. Összeköti az elvégzendő-, a folyamatban lévő- és az elvégzett munkát egy állandó helyen.

A munkát emberek, botok és kapcsolódó eszközök is végezhetik. Az átláthatóság szűkíti a visszajelzési hurkot, fejleszti az információmegosztást és javítja a csapat együttműködését. Nem beszélve a csapatkultúráról és az eltérő szakmák közti átjárhatóságról.

A beszélgetések által vezérelt együttműködés nem új dolog, a ChatOps ennek a digitális korszakbeli egyik megnyilvánulása: az együttműködés legősibb formájának kombinációja a legújabb technológiával.

És ez a meglepően egyszerű kombináció meg fogja változtatni azt, ahogyan dolgozunk a továbbiakban.

A beszélgetés jelentette erő lehetővé teszi az emberek számára , hogy együtt dolgozzanak, tanuljanak új dolgok létrehozása érdekében, ami alapvető minden emberi folyamatban. Ez a folyamat egyre gyorsul. Már a mi életünk során is egyértelműen látható, hogy az együttműködési iránti szükség világszerte exponenciális tempóban növekszik, és ez minden évben továbbgyorsul.

A szoftvercsapatok az élen járnak a kollaborációban

Mark Andreessen híres mondása szerint „a szoftver felfalja a világot”, így nem meglepő, hogy a szoftvercsapatok élen járnak az új munkamódszerek megtalálásában. Még az olyan dolgokat is átalakítják a szoftverek, amelyek nem szoftverek: taxizás (Uber), kommunikáció (Twitter), fitnesz (Fitbit), filmnézés (Netflix) ...és a lista folytatódik.

Az utóbbi 15 év leginnovatívabb csapatai kitalálták az együttműködés egy új formáját. A felhasználók milliárdjai számára felépített globális szolgáltatások működtetésének követelményei által vezérelve a szoftver- és IT csapatok áttértek az e-mailről a csevegésre. Az ismétlődő feladatokat szintén felváltották az automatizálással, és felváltották az éves változáskontroll-meetingeket a fejlesztők folyamatos együttműködésével. És mindezt összevonták egy olyan központi eszközbe, mint például a HipChat. Ez dióhéjban a ChatOps.

A munka emberibbé változtatása

A ChatOps hatékony módon egyesíti a dolgok elvégzését, miközben emberibbé teszi a munkát. De ez nem egy nap alatt történik. Hasznos a ChatOps adoptálásának különböző szakaszaira úgy gondolni, mint a világűr felfedezésének történetére.

1. szakasz: Szputnyik

A ChatOps ezen szakaszában a csapatok "zsebekben" próbálnak csoportosan csevegni, hogy lássák, működik-e, és az emberek szeretik-e. Az e-mail még mindig elsődleges a kommunikációban, de a csevegés kezdi megtalálni a szerepét. Ebben a szakaszban ez egy igazi tesztrepülés. A fejlődést itt az szolgálja, hogy az emberek üzeneteket küldenek, vagy fájlokat osztanak meg.

2. szakasz: Merkúr

A csapatok már kipróbálták a csevegést ebben a szakaszban, és bizonyos párbeszédek és munkaterhek állandó chatszobába történő áthelyezésével kísérleteznek. Ezek a szobák helyettesítik a levelezőlistákat és a meetingeket, és kezdenek kifejlődni új, csevegés alapú munkafolyamatokká.

Mivel a csapatok kezdik megszokni azt a kényelmet, amit az információ kontextus-specifikus szobákban való létrehozása és megosztása jelent, kezdenek ráébredni a valós idejű kommunikáció előnyeire – valamint az átláthatóság azon eredményére, hogy "mindenki tudja azt, amit mindenki tud". Mindez a csapatcsevegés növekedésének felgyorsulása felé tart, mert ez egy új, pehelysúlyú módját jelenti az új onboardingok (az új alkalmazottak toborzásának, kiválasztásának és beillesztésének egy egységként való kezelése, ami egyéni szint helyett csapatszinten gondolkodik) végrehajtásának, a tanulásnak és a fejlesztésnek.

Amint a chatszoba tagjai végzik a munkájukat, előhoznak, megosztanak, vagy megjelenítenek információkat, a többiek elkezdik megtanulni, hogyan hajtsák végre ugyanezen feladatokat. Egy megosztott víziót fejlesztenek ki, és egy távlati képet teremtenek meg arról, hogy a munkájuk hogyan hat, vagy informál másokat.

A ChatOps kulturális, oktatási és onboardingban tapasztalható előnyei ebben a szakaszban válnak szemmel láthatóvá, amint az alkalmazottak csatlakoznak a beszélgetésbe (ahelyett, hogy kivonnák magukat belőle) amiatt, hogy áttekintsenek egy tréning kézikönyvet, szemináriumot vagy videót.

3. szakasz: Gemini

Ebben a szakaszban teljes csapatok használják a csevegést, és a munkaterhelések tranzicionálnak az elavult rendszerekből a csevegésbe. Az ezen szakaszt elérő chatfelhasználók hajlamosak arra, hogy a régi munkamódszert elképzelhetetlennek tartsák.

Fejlett technológiai cégek elkezdték megvalósítani a „slash parancsok”-at, ami a parancssoros terminálból történő munkát utánozza, és néhány bot-alapú integrációt. Ezek az integrációk legnagyobb részt kis szerepet játszanak. De a csevegés lehetőségeinek tudata felfedezésre ösztönöz a technológiai és nem-technológiai csapatokban egyaránt.

Az átalakulás élményét ebben a szakaszban az jelenti, hogy a felhasználók felfedezik, hogy az általuk keresett információhoz vezető leggyorsabb utat lehet,hogy valójában a csevegésben találják meg - legyen az akár egy párbeszéd akár egy egyszerű csevegésen belüli sor. Inkább ebben, mint egy alkalmazás körüli hagyományos feladatváltáson és navigáción keresztül.

4. szakasz: Apollo

Az Apollo szakaszban a csapatok leváltotjá az e-mailt szinte az összes csapaton belüli kommunikációban, és elkezdik hirdetni a csevegés igéjét a csapatukon kívül, mivel látják az értékét annak, hogy az egész szervezet csevegést használ.

A technológiai csapatok elkezdik automatizálni a mindennapos feladatokat fejlett bot-okkal, míg a nem-technológiai csapatok elkezdik hadrendbe állítani a csevegésalapú alkalmazásokat. A munkaterhek egyre növekvő mennyisége kerül elvégzésre a csevegésben, és az információkat behozzák a csevegésbe integrációkon keresztül az együttműködés céljából.

Ez egy jelentősebb tranzíciós pont, mivel a csevegés egy olyan hellyé válik, ahol az egyéb alkalmazásokat és adatforrásokat a legjobban lehet megosztani. Bizonyos értelemben a csevegés a növekvő mennyiségű adatok, eszközök és együttműködés böngészőjévé kezd válni.

Teljes munkaterhelések kerültek a chatszobákba, és a folyamat csevegés alapúvá fejlődik mind a tervezett mind a nem tervezett munka számára. Az alkalmazások közötti feladatváltás mennyisége ebben a szakaszban észrevehetően csökken, mert a csapatok ebben a szakaszban lekérdezhetnek információkat és válaszolhatnak közvetlenül a chatprogramban, valamint kezelhetnek egyéb eszközöket és folyamatokat a csevegőprogramjaik eszközein belül.

5. szakasz: Elon Musk

A ChatOps extrém végpontja, hogy a csapatok a feladat kritikus munkák nagy részét automatizálják. A fejlett, egyéni bot-ok, a mély integrációk, a Mesterséges Intelligenciára tett kísérletek és az egyéni tervezés alapvetően átváltoztatják a csevegést a csapat operációs rendszerévé.

Ezek kiterjesztik a ChatOps definícióját, és úttörő munkát végeznek a valós-idejű együttműködésben. Nincs akadály abban, hogy hogyan tudják kombinálni a munkát, az embereket és az eszközöket annak érdekében, hogy átalakítsák azt a módot, ahogy az emberek a Földön (vagy történetesen a Marson) együttműködnek.

ChatOps-ot mindenkinek!

A ChatOps sikerének egyik kulcsa a demokratizálás. Ez nem egy termék. Ez nem egy szeminárium. Ez nem egy olyan dolog, ami telepíthető. Valójában feltehetően egy kicsit különböző minden csapatban.

Az egyetlen dolog, ami nem változik, az a párbeszéd vezérelte együttműködés emberi oldala.

Ha az emberek továbbra is találnak olyan utakat, amelyek jobbá teszik az együtt dolgozást, és ha a technológia továbbra is javítani tud ezeken a módszereken, az emberek által létrehozott és véghez vitt dolgok virtuálisan végtelenek lesznek, és egyre csak gyorsulni fognak.

A legnagyobb változások közeledtét gyakran nem lehet látni, mert azok szervezetileg történnek. A csevegés egy csapat kollektív tudásának újszerű rögzítési módját képviseli, és ezt arra használja, hogy tartós változást vigyen végbe a termék leszállításának és az emberek együtt dolgozásának módjában.

Ha egyszer elkezd ezen a módon dolgozni, nem fogja tudni elképzelni azt, hogy visszatérjen a régi módszerhez.

 

Jó alkotást!